Gratis Yogaklasser online: Testa vårt nya pass för funktionell rörlighet i höfter, knän och fötter.

Uppdaterat: 5 aug.

Testa vårt nya pass FÖR FUNKTIONELL RÖRLIGHET I HÖFTER, KNÄN OCH FÖTTER som du hittar i videobiblioteket.


Våra leder får superpowers när vi tränar styrka i ledernas ytterlägen. Att kunna räta upp kroppen ur en, för leden, utmanande position är just det vi saknar när vi till exempel stukar foten. Musklerna är ofta inte tränade för att vara starka i alla lägen och dessa svagheter är ofta grunden till skador.


För att utföra träningen på rätt sätt är det viktigt att du lär dig att känna igen hur mycket du ska utmana kroppen från gång till gång. Allting sker gradvis och styrkan och smidigheten kommer efter att du tränat många gånger med lagom intensitet.


Att sätta sig ner på golvet och att resa sig upp är en funktion som ofta går förlorad eftersom vi sällan sitter på golvet. Våra leder behöver utmanas i lagom intensitet för att fortsätta att vara starka eller att återfå styrka som har gått förlorad. 


På det här passet kommer vi att utföra djupa squatpositioner och detta rekommenderas inte om du har skador eller andra utmaningar i dessa leder. Lyssna på kroppen när den säger ifrån. Med kontinuerlig smart träning kommer din kropp att anpassa sig och klara vardagens påfrestningar mycket bättre. Det är bättre att göra lite många gånger, än för mycket en gång.


Det här passet hittar du under NIVÅ 3 Vinyasa Flow/Fortsättning i vårt videobibliotek. I biblioteket finns en kort och en längre variant av passet.




52 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla